dissabte, 26 d’abril del 2014

La encantadora Bali, Indonèsia.

Vam aterrar molt excitats a Bali,sabíem que en un parell de dies ens retrobaríem, sabíem que en un parell de dies tornaríem a veure les cares conegudes, familiars, aquells amics que decideixen venir a visitar-nos. Aquesta vegada ha estat explosiu, quatre persones que estimes, que trobes a faltar es presenten a l’altre punta del món per assaborir al teu costat uns dies inoblidables.
Vam arribar al Monkey House, un hostal a Canggu, una zona de Bali molt tranquil·la, al costat de la platja. Allà vam conèixer l’Ari, una noia catalana afincada a Bali que ha decidit muntar un hostalet amb la seva parella, un balinès. Aqui ja vam començar a sentir-nos una mica més catalans. Vam comprar una taula de surf i ens va faltar temps per tastar les onades d’aquesta meravellosa illa. Dos dies més tard aterraven el Xavi i l’Hugo, dos lleidatans que no van voler perdre’s l’aventura i al dia següent ja rebíem l’Albert i l’Aida, dos barcelonins amb ganes de paradís. I ja érem sis, sis catalans a Bali, sis catalans preparats per aquesta illa.
Bali és una illa que forma part d’Indonèsia, un pais format per milers d’illes plenes de paradís, plenes de riquesa única al món. Però Bali no és com la resta d’Indonèsia, Bali camina apart, amb l’hinduisme a les venes i la capacitat de viure sense dependre de la resta del país, un país musulmà. I és que Bali és un món apart on lluiten per independitzar-se com ho fem els catalans ja que aporten bona part de la riquesa i turisme de país i tenen una cultura i llengua pròpies.
A Bali hem estat 11 dies, hem surfejat molt, impressionant veure a gent de la plana abancalant les onades amb el somriure més embriagador o veure l’Aida i l’Albert amb ganes de bodyboard. Però no només hem jugat amb les onades, també hem viscut d’aprop la cultura balinesa, els seus immensos temples, el menjar, els gossos, els espectaculars arrossàs, la naturalesa rabiosa i les carreteres de circulació embogida.
Un temple solitari damunt del mar, collarets de flors, pareos de mil colors, regateig aqui i alla, motos de lloguer, micos i mones...
Els últims dos dies vam coincidir amb el Gerard i l’Anna, els concunyats del Francesc, una parella aventurera amb els que hem compartit una mica de llibertat. Hi va haver un dia que rondàvem les carreteres una caravana de 4 motos i 8 catalans per la laberíntica Bali.
Bali ens ha enamorat, demà de bon matí marxem a les Gili on ens retrobarem amb el Gerard, aquell català que ens va obrir les portes a Singapur quan vam aterrar a Àsia. Unes illes paradisíaques per excel·lència, el mar turquesa i la sorra blanca, però Bali no queda enrere, només l’abandonem uns dies per tornar, acabar d’explorar i gaudir.

No puc tancar aquesta entrada sense enviar una gran abraçada de sincer agraïment al pare del Xavi, el Josep Maria, qui va omplir la motxilla d’aquest amb bon embotit de la plana i ens va fer sentir més catalans que mai.

La familia al complet

El temple Mare

L'Ari i el Rasta

Monkey Forest

Temple tannah Lot

El Xavi fent amigues!!

1. Hola es una alegría para la vista veros tan felizos una abrasade Jose maria y mare

2. Però bueno, quines postes de sol i quina alegria poder viure a traves vostre aquestes meravelles.